Noves velocitats a l’interior dels pobles i ciutats

Aquest dimarts ha entrat en vigor la modificació del Reglament General de Circulació que preveu una reducció de la velocitat dins els pobles i ciutats.

D’ara endavant, el límit de velocitat en vies urbanes és el següent:

- 20 km/h a vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera.

- 30 km/h a vies d’un únic carril per sentit de circulació.

- 50 km/h a vies de dos o més carrils per sentit de circulació.

Aconseguir una mobilitat més amable i sostenible dins els pobles i ciutats, oferir una major protecció en els vianants, ciclistes i motoristes i reduir la sinistralitat són els principals objectius d’una mesura que està en sintonia amb les prioritats de l’Agenda 2030 de Nacions Unides.

Des dels ajuntaments i les Policies Locals creuen que serà molt beneficiós per reduir els accidents de trànsit i disminuir el soroll ambiental.

Segons dades de la DGT, l’any 2019, el nombre de persones mortes van augmentar un 6% i, d’aquestes, un 82% van ser d’usuaris vulnerables. Amb les noves velocitats, es pretén reduir un 80% el risc de morir a conseqüència d’un atropellament perquè també baixarà a la meitat la distancia que es necessita per aturar el vehicle en passar de 50 km/h a 30 km/h.

Encara que la modificació del reglament de Circulació es va aprovar el Consell de Ministres el mes de novembre passat, i es va establir un període de sis mesos, des de la publicació del Reial Decret en el Butlletí Oficial de l’Estat perquè els ciutadans prenguessin consciència dels canvis i les administracions competents adaptessin la senyalització i la infraestructura necessària.

                      

 

  Imatge