L’AP7 gratuïta i una inversió milionària per eliminar els peatges selvatans

Barreres aixecades i vehicles circulant sense aturar-se en les màquines de pagament per abonar els peatges, una imatge que milions de conductors i conductores que circulen per aquesta via d’alta capacitat anhelaven fa temps.

Aquest dimarts ha estat l’últim dia de pagament i recollida del tiquet pels vehicles que han utilitzat els peatges de Maçanet de la Selva per entrar o sortir de l’autopista.

Des de principi dels anys 70, la seva gestió ha estat en mans de l’empresa Acesa de la companyia multinacional, Abertis.

Aquest dimecres a la mitjanit, ha vençut la concessió del contracte en el tram que uneix la Jonquera i Vila-seca, a les comarques tarragonines, i ja es pot circular lliurament per aquesta via, que és propietat de l’Estat.

A la comarca de la Selva, la gratuïtat afecta diversos peatges: la sortida 9A i la sortida 9B de Maçanet de la Selva, que configura una important connexió entre la Costa Brava, la resta de Catalunya i França, i la sortida 10, a Hostalric.

Segons els càlculs de la Generalitat de Catalunya, el desmantellament dels punts de pagament de Maçanet de la Selva serà el més car per l’existència de dues illes de peatge. La inversió prevista a Maçanet és d’1,92 milions d’euros, uns treballs que ara es troben en procés de contractació.

Simultàniament, des d’aquest dimecres, també s’han aixecat les barreres definitivament a altres vies com l’AP2 entre El Vendrell i Saragossa, la C32 al Maresme i la C33.

Un alliberament de peatges que evitarà discriminacions i greuges territorials i que ara planteja nous reptes com el consens d’un nou model de finançament i manteniment d’aquestes vies o com ajudar en els municipis que deixaran d’ingressar l’IBI que cobraven de les concessionàries, i aquesta situació acabarà repercutint en els seus pressupostos municipals, i per tant, en la prestació de serveis en els ciutadans.

 

 

  Imatge